Asiakkaan yhteystiedot

Pidä yhteystietosi ajan tasalla. Tarvitsemme  aina ajantasaisen osoitteen postituksia varten. Kirjeitse lähetetään  esimerkiksi vesilaskut, asiakastiedotteet, hintojen muuttuminen,  muutokset sopimus- ja toimitusehdoissa. Mut yhteystiedot eli puhelinnumero, sähköpostiosoite helpottavat työtämme.

E-laskun yhteystiedot, pankin vaihtaminen

Myös e-laskun osoitetietojen pitää olla ajan tasalla.

Pankin vaihtaminen

  1. Irtisano e-lasku vanhasta pankista edellisenä päivänä.
  2. Tilaa e-lasku uudesta pankista seuraavana päivänä. Käytä tilauksen tekemisessä asiakasnumeroa.
Laskutuksen suunniteltu aikataulu 2021
 Vinkki: Vesi- ja jätevesihuollon asiakasrekisterin tietosuojaseloste

Kaikkia asiakkaita laskutetaan pääsääntöisesti kolmen kuukauden välein. Alla on suunniteltu aikataulu laskutukseen. Aikatauluun voi tulla muutoksia esimerkiksi lomien takia.

Laskutusjakso Etäluenta noin pvm mennessä * Lasku lähtee Eräpäivä noin
1.1.-31.3. 31.3. Huhtikuun alussa 1.-15.5.
1.4.-30.6. 30.6. Heinäkuun alussa 1.-15.8.
1.7.-30.9. 30.9. Lokakuun alussa 1.-15.11.
1.10.-31.12. 31.12. Tammikuun alussa 1.-15.2.

Keuruun Vesi lukee etäluettavat vesimittarit ”etäluenta noin pvm mennessä”. Älä ilmoita etäluettavan vesimittarin lukemia Kulutus-Webin kautta.

* Tavallisen vesimittarin lukeman ilmoittaminen. Jos haluat (ei ole pakko) ilmoita tavallisen vesimittarin lukeman ”Etäluenta noin pvm mennessä”. Tavallisen mittarin talouksiin lähetämme vesimittarilukukortin joulukuun alkupuolella. Asiakkaan velvollisuus on sopimusehtojen mukaan ilmoittaa vesimittarilukema vähintään kerran vuodessa.

Maksukehotukset

Maksukehotuksia lähetään vähintään 1 kappale (5,00 €/kpl, hinnasto 11 §).

  • Maksukehotus 1
    Lähtee noin 14 vuorokautta vesilaskun eräpäivästä.
    Ilmoitetaan veden toimituksen katkaisupäivät.
  • Maksukehotus 2
    Lähtee noin 14 vuorokautta ennen veden toimituksen katkaisupäivää.
Veden toimituksen katkaisu

Veden toimitus voidaan katkaista, kun ensimmäisen maksukehotuksen päiväyksestä on kulunut:

  • viisi viikkoa, jos laskun summa on 300 euroa tai yli 300 euroa
  • kolme kuukautta, jos laskun summa on alle 300 euroa

Veden toimittaminen katkaistaan maksukehotuksessa ilmoitettuna päivän tai sen jälkeen. Maksukehotteita lähetetään asiakkaalle enintään kaksi kappaletta. OTA YHTEYTTÄ JOS MAKSAT MYÖHÄSSÄ OLEVAN LASKUN VEDEN TOIMITUKSEN KATKAISUPÄIVÄNÄ. MAKSUT NÄKYVÄT MEILLÄ 1-2 PÄIVÄN VIIVEELLÄ.

Lisätietoja palvelun keskeyttämisestä löytyy
Vesihuoltolaitoksen yleisistä toimitusehdoista
kohta 3.13 Palvelun keskeyttämien
kohta 3.14 Keskeyttämisen toteuttaminen
kohta 3.15 Kuluttajaa koskeva erityisehto
kohta 3.16 Toimituksen jatkaminen keskeytyksen jälkeen
Ota yhteyttä jos sinulla on kohdan 3.15 tapaisia maksuvaikeuksia.

Erimielisyydet maksuasioissa

Perintä ja Ulosotto

Laskut siirtyvät perintään tai ulosottoon aikaisintaan veden toimituksen katkaisupäivän jälkeen.

Päivitetty 29.1.2019 / 5.6.2019 / 8.4.2020 / 2.9.2021